ХАЛОГЕН СРЕЩУ КСЕНОН

Светлините са еднин от най-важните аксесоари в колата,  не рядко пъти те са животоспасяващи! Всички знаем колко е неприятно шофирането вечер ако нямате добра видимост, заслепяването от другите автомобили и лошите метеорологични условия. Не пестете, като става въпрос за вашите авто-светлини.

Свикнали сме с халогенните светлини в нашите автомобили, но нещата се промениха. Халогенни или ксенонови фарове? И каква е разликата? Е, разликата е огромна. 

Почти половината от всички смъртни случаи се случват в тъмното! 

Халогенни светлини
Всички знаем, как работят с газ и нажежаема жичка и т.н. Това, което е по-интересно, е, че първите халогенни светлини са изработени от "Генерал Електрик" в Нела Парк, щата Охайо през 1953 година. През 1955 г. инженер в Philips създава първата халогенна крушка, която да бъде стандартна за използване в автомобилите.

Халогенът е най-популярният тип крушка за фарове, който понастоящем е на пътя. Крушките са евтини за производство, плюс те са много прости за замяна на повечето превозни средства.

Най-разпространеният вид халогенна крушка е H7 (55W, 1500lm). Този вид се използва за късите светлини. Това е светлината, която виждаме при запалване на двигателя на автомобила. При нея има наличие на една метална нишка, която се нагрява и излъчва светлина. При H4 жичките са две, затова към светлината, която стандартно получаваме от късите светлини, се добавя допълнителна за случаите когато искаме да имаме видимост на по-голямо разстояние.

 Халогенната технология, е на повече от 60 години, време е да изхвърлите тези стари светлини на боклука и да преминете на нови ксенонови светлини!

Ксенонови светлини за автомобили са въведени през 1991 година в BMW 750iL,  първите серийни къси светлини с висок интензитет (Litronic, само на къси светлини). Така ксеноновата технология вече минава 20 години. Оттогава ксенона много се промени. Освен с по-добър изглед, ксенона е по-мощен и по-стабилен от всякога.

Когато преминете от халогенни към ксенонови светлини, ще спещелите много.

Това определено са най-големите предимства:

-Два до три пъти повече светлина в сравнение с халогенните лампи.

Ксеноновте светлини са много по-ярки от халогеновите: 3200 lm (лумена) за ксенона, срещу двойно по-малко за най-качествените H7 халогени – 1500 lm


-По-светло излъчване: светлината е сравнима с дневната светлина; изследванията доказват, че това позволява по-добра концентрация по време на шофиране.


-Консумират по-малко от половината от мощността, отколкото консумира стандартния халоген.

Ксеноновте лампи са и много по-икономични: те отдават на 1W (ват) мощност 91 lm срещу 26 lm/W за халогена. Това позволява на един фар да се намали разхода от 55 W на 35 W, ако се ползват ксенонови лампи.


-По-дълъг живот.

Имат много по-дълъг живот от халогенните – 2000 часа срещу едва 450-500 часа.

Автомобилите с ксенонови светлини правят по-малко катастрофи в сравнение с тези, чиито фарове са стандартни.

До този извод стига немската организация TÜV Rheinland, която се занимава с техническите характеристики и безопасността на автомобилите. Най-силно се чувства предимството на ксеноновите фарове на обикновените пътища в тъмните часове на денонощието, но има предимства и на магистралите. По осветените улици на населените места това предимство отпада, заключават немските експерти. 

 

Сподели

Коментари:


Напиши Коментар